Bezwzrokowa obsługa Smartfonów i aplikacji wspierających osoby niewidome

Cel zajęć

Na tym szkoleniu możesz nauczyć się w jaki sposób bez użycia wzroku obsłużyć smartfon.
Każde szkolenie dostosowywane jest do stopnia poziomu wiedzy jaką posiadasz i tematy zajęć mogą się od siebie różnić.

Wybrane umiejętności

  • Bezwzrokowa obsługa Smartfonów z systemem Android, IOS.
  • Umiejętność swobodnego poruszania się po menu telefonu.
  • Instalacja aplikacji wspierających Twoje funkcjonowanie w realiach życia codziennego i otaczającej Cię przestrzeni – nauczysz się skanować i czytać tekst w czarnym druku, rozpoznawać przedmioty, liczyć pieniądze nie używając wzroku, jeśli zechcesz mieć telewizję w Smartfonie - to również ją mieć będziesz.
  • Kupisz sobie bilet na pociąg, samolot, czy zamówisz najtańszą taksówkę
    w dedykowanej aplikacji, zrobisz zakupy dzięki odpowiednim aplikacjom, zapłacisz zbliżeniowo smartphonem - zamiast kartą.
  • Potem w odpowiedniej aplikacji przeczytasz prasę, lub swoją ulubioną książkę tekstową, albo audiobooka.
  • Zdobędziesz wiedzę jak wysłać SMS, mail, a może interesuje cię korzystanie
    z Facebooka, bądź Twittera?
  • Umiejętność korzystania i wykorzystania w pełni oprogramowania do nawigacji pieszej dla osób niewidomych również może być dla Ciebie ważna.

 

Dla kogo to szkolenie?

  • Dla osób niewidomych, ociemniałych, bądź słabo widzących, które z obawy przed możliwością pogorszenia się wzroku chcą korzystać ze Smartfonu bez używania wzroku.
  • Dla rodziców lub opiekunów osoby niewidomej, którą sami chcą nauczyć obsługi bezwzrokowej Smartfonu.

 

Czas trwania zajęć

Czas dostosowujemy indywidualnie w zależności od zakresu szkolenia.

Podstawowy program zajęć

  • Jeśli zachodzi potrzeba, profesjonalnie skonfigurujemy i dostosujemy Smartfon tak, by był najbardziej dostępny dla osoby niewidomej.
  • Zapoznanie z gestami wykorzystywanymi w urządzeniu z systemem Android, bądź IOS.
  • Omówienie poszczególnych ustawień, funkcji i aplikacji zainstalowanych
    w urządzeniu.
  • Konfiguracja programu do obsługi poczty elektronicznej.
  • Praca w Internecie – umiejętność wyszukiwania danych i skuteczne ich filtrowanie.
  • Obsługa smartfonów z wykorzystaniem aplikacji powiększających dla osób niedowidzących.