Szkolenie dla pracowników transportu publicznego z zakresu obsługi klientów niepełnosprawnych

Cel szkolenia

Różne formy transportu pozwalają na docieranie do obranego celu szybko, komfortowo i bez większych przeszkód. Jednak czy tak zawsze wygląda podróżowanie? Niestety nie.  Wśród podróżujących są osoby wymagające większej uwagi i pomocy w przemieszczaniu się. Osobom z różnymi niepełnosprawnościami zależy na samodzielności i byciu mobilnym. Często ze strony mediów docierają informacje o niewłaściwej obsłudze osób niepełnosprawnych w środkach komunikacji publicznej.  Celem szkolenia jest ułatwienie komunikacji pomiędzy osobami z niepełnosprawnością a obsługą środków oraz infrastruktury komunikacji publicznej takiej jak transport drogowy, szynowy lub morski czy lotniczy.  Informacje zdobyte podczas zajęć pozwolą kierowcom, konduktorom, stewardesom, motorniczym, kasjerom, taksówkarzom wyjść na przeciw potrzebom oraz oczekiwaniom wynikającym z niepełnosprawności pełnoprawnych pasażerów.

Odbiorcy

Szkolenie kierowane jest do osób zajmujących się pośrednią lub bezpośrednią obsługą klienta w instytucjach takich jak

  • Dworce kolejowe
  • Porty lotnicze
  • Porty żeglugi śródlądowej i morskiej
  • Centra przesiadkowe
  • Związki komunikacji miejskiej (transport autobusowy i tramwajowy)
  • Korporacje taksówkarskie
  • Stacje metra

Liczba uczestników

Maksymalnie 15 osób.

Forma zajęć

Prelekcja, warsztaty, dyskusja.

Czas trwania

3 godziny lekcyjne. Na zakończenie otrzymają Państwo certyfikat potwierdzający udział w szkoleniu.

Program

  1. Definicja niepełnosprawności, bariery dotykające osoby z niepełnosprawnościami, stereotypy dotyczące osób niepełnosprawnych.
  2. Podstawowe zasady w kontaktach z osobami niepełnosprawnymi.
  3. Obsługa osób niepełnosprawnych ruchowo – zasady kontaktu i pomocy. 
  4. Obsługa osób niewidomych i niedowidzących – zdobycie wiedzy na temat dysfunkcji wzroku, ćwiczenia na symulatorach wad wzroku, zasady kontaktu na różnych etapach obsługi, ćwiczenia praktyczne: prowadzenie osoby niewidomej, obsługa osób – scenki sytuacyjne.
  5. Obsługa osób niesłyszących i niedosłyszących – zasady pomocy, komunikacja.
  6. Obsługa osób z innymi niepełnosprawnościami i dysfunkcjami.

 

Jesteś zainteresowany tym szkoleniem? Masz pytania? Napisz do nas na szkolenia@altix.pl!