Szkolenie dla pracowników hoteli z zakresu obsługi gości z niepełnosprawnością

Cel szkolenia

Celem szkolenia jest zwiększenie jakości obsługi gości z niepełnosprawnościami. Obejmuje zasady savoir – vivre w kontakcie z osobami z różnymi dysfunkcjami. Uczestnicy zdobędą praktyczną wiedzę jak poprawnie komunikować się i pomagać gościom z różnymi niepełnosprawnościami oraz w jaki sposób reagować w sytuacjach niestandardowych. Hotel dostępny dla osób niepełnosprawnym cechuje się m.in. profesjonalną obsługą, podczas której osoba z dysfunkcją nie jest i nie czuje się dyskryminowana, ale jest na równi z innymi. Czy wiedzą Państwo w jaki sposób pomóc osobie niewidomej, jak wskazać interesujący pokój i poprowadzić do niego, w jaki sposób ma wypełnić i podpisać dokumenty, czy rozliczyć płatność? Na szkoleniu uzyskają Państwo te wszystkie informacje.

Odbiorcy

Szkolenie dedykowane jest dla pracowników, którzy zajmują się obsługą gości, jak również mają kontakt z nimi.

Liczba uczestników

Maksymalnie 15 osób. Na zakończenie otrzymają Państwo certyfikat potwierdzający udział w szkoleniu.

Forma zajęć

Prelekcja, warsztaty, dyskusja, pokaz nowoczesnych rozwiązań tyfloinformatycznych.

Czas trwania

Wariant 1: 3 godziny lekcyjne, wariant 2: 5 godzin lekcyjnych.

Program

  1. Definicja niepełnosprawności, bariery dotykające osoby z niepełnosprawnościami, stereotypy dotyczące osób niepełnosprawnych.
  2. Podstawowe zasady w kontaktach z osobami niepełnosprawnymi.
  3. Obsługa osób niepełnosprawnych ruchowo – zasady kontaktu i pomocy. 
  4. Obsługa osób niewidomych i niedowidzących – zdobycie wiedzy na temat dysfunkcji wzroku, ćwiczenia na symulatorach wad wzroku, zasady kontaktu na różnych etapach obsługi, ćwiczenia praktyczne: prowadzenie osoby niewidomej, obsługa osób – scenki sytuacyjne. Dodatkowe ćwiczenia dostosowane do specyfiki hotelu. 
  5. Obsługa osób niesłyszących i niedosłyszących – zasady pomocy, komunikacja.
  6. Obsługa osób z innymi niepełnosprawnościami i dysfunkcjami.

 

Wariant 2: szkolenie obejmuje dodatkowy temat „hotel przystosowany do potrzeb osób z dysfunkcją wzroku”, gdzie dowiedzą się Państwo w jaki sposób dostosować obiekt do potrzeb osób niewidomych i niedowidzących. Zostaną zaprezentowane rozwiązania tj. tabliczki brajlowskie, plany wypukłe i terminale informacyjne z powiększoną i kontrastową grafiką, nakładki na poręcze, oznaczenia poziome (ścieżki naprowadzające, pola uwagi).  Poza tym jako ciekawostkę, zaprezentujemy sprzęt ułatwiający codzienne funkcjonowanie, taki jak udźwiękowiony telefon, powiększalnik, tester kolorów. 

  

Jesteś zainteresowany tym szkoleniem? Masz pytania? Napisz do nas na szkolenia@altix.pl!