Szkolenie dla pracowników placówek medycznych z zakresu obsługi pacjentów z niepełnosprawnością

Cel szkolenia

Celem szkolenia jest zwiększenie jakości obsługi pacjentów z niepełnosprawnościami. Obejmuje zasady savoir – vivre w kontakcie z osobami z różnymi dysfunkcjami. Uczestnicy zdobędą praktyczną wiedzę jak poprawnie komunikować się i pomagać osobami z różnymi niepełnosprawnościami oraz w jaki sposób reagować w sytuacjach niestandardowych. Szpital dostępny dla osób niepełnosprawnym cechuje się m.in. profesjonalną obsługą, podczas której osoba z dysfunkcją nie jest i nie czuje się dyskryminowana, ale jest na równi z innymi pacjentami.  Czy wiedzą Państwo w jaki sposób pomóc osobie niewidomej, jak wskazać interesującą salę i poprowadzić do niej, w jaki sposób ma wypełnić i podpisać dokumenty, jak zapoznać z wynikami badań? Na szkoleniu uzyskają Państwo te wszystkie informacje.

Odbiorcy

Szkolenie dedykowane jest dla pracowników placówek medycznych, które zajmują się leczeniem i opieką osób niepełnosprawnych.

Liczba uczestników

Maksymalnie 15 osób.

Forma zajęć

Prelekcja, warsztaty, dyskusja.

Czas trwania

Wariant 1: 3 godziny lekcyjnych, wariant 2: 5 godzin lekcyjnych.

Na zakończenie  instytucja otrzyma certyfikat potwierdzający udział w szkoleniu.

Program

  1. Definicja niepełnosprawności, bariery dotykające osoby z niepełnosprawnościami, stereotypy dotyczące osób niepełnosprawnych.
  2. Podstawowe zasady w kontaktach z osobami niepełnosprawnymi.
  3. Obsługa osób niepełnosprawnych ruchowo – zasady kontaktu i pomocy. 
  4. Obsługa osób niewidomych i niedowidzących – zdobycie wiedzy na temat dysfunkcji wzroku, ćwiczenia na symulatorach wad wzroku, zasady kontaktu na różnych etapach obsługi, ćwiczenia praktyczne: prowadzenie osoby niewidomej, obsługa osób – scenki sytuacyjne. Dodatkowe ćwiczenia dostosowane do specyfiki szpitala. 
  5. Obsługa osób niesłyszących i niedosłyszących – zasady pomocy, komunikacja.
  6. Obsługa osób z innymi niepełnosprawnościami i dysfunkcjami.

Wariant 2: szkolenia obejmuje dodatkowy temat „placówka medyczna przystosowany do potrzeb osób z dysfunkcją wzroku”, gdzie dowiedzą się Państwo w jaki sposób dostosować obiekt do potrzeb osób niewidomych i niedowidzących. Zostaną zaprezentowane rozwiązania tj. tabliczki brajlowskie, plany wypukłe i terminale informacyjne z powiększoną i kontrastową grafiką, nakładki na poręcze, oznaczenia poziome (ścieżki naprowadzające, pola uwagi).

 

Jesteś zainteresowany tym szkoleniem? Masz pytania? Napisz do nas na szkolenia@altix.pl!