Szkolenie dla pracowników instytucji z zakresu obsługi klientów z niepełnosprawnością

Cel szkolenia

Celem szkolenia jest zwiększenie jakości obsługi osób z niepełnosprawnościami. Obejmuje zasady savoir – vivre w kontakcie z osobami z różnymi dysfunkcjami. Uczestnicy zdobędą praktyczną wiedzę jak poprawnie komunikować się i pomagać petentom z różnymi niepełnosprawnościami oraz w jaki sposób reagować w sytuacjach niestandardowych. Instytucja dostępna dla osób niepełnosprawnych cechuje się m.in. profesjonalną obsługą, podczas której osoba z dysfunkcją nie jest i nie czuje się dyskryminowana, ale jest na równi z innymi klientami.  Czy wiedzą Państwo w jaki sposób pomóc osobie niewidomej, jak wskazać interesujący pokój i poprowadzić do niego, w jaki sposób ma podpisać dokumenty? Na szkoleniu uzyskają Państwo te wszystkie informacje.

Odbiorcy

Szkolenie dedykowane jest dla pracowników instytucji, którzy zajmują się obsługą klientów, jak również mają kontakt z nimi (pracownicy ochrony, portierni, punktu informacyjnego).

Liczba uczestników

Maksymalnie 15 osób.

Forma zajęć

Prelekcja, warsztaty, dyskusja, pokaz nowoczesnych rozwiązań tyfloinformatycznych

Czas trwania

Wariant 1:  6 godzin lekcyjnych, wariant 2: 8 godzin lekcyjnych. Na zakończenie otrzymają Państwo certyfikat potwierdzający udział w szkoleniu.

Program

  1. Definicja niepełnosprawności, bariery dotykające osoby z niepełnosprawnościami, stereotypy dotyczące osób niepełnosprawnych.
  2. Podstawowe zasady w kontaktach z osobami niepełnosprawnymi.
  3. Obsługa osób niepełnosprawnych ruchowo – zasady kontaktu i pomocy, ćwiczenia: poruszanie się na wózku inwalidzkim.
  4. Obsługa osób niewidomych i niedowidzących – zdobycie wiedzy na temat dysfunkcji wzroku, ćwiczenia na symulatorach wad wzroku, zasady kontaktu na różnych etapach obsługi, ćwiczenia praktyczne: prowadzenie osoby niewidomej, obsługa osób – scenki sytuacyjne. Dodatkowe ćwiczenia dostosowane do specyfiki instytucji.
  5. Prezentacja sprzętu ułatwiającego codzienne funkcjonowanie oraz nowoczesnych technologii informatycznych dla osób z dysfunkcją wzroku, takich jak udźwiękowione telefony, powiększalniki i lupy elektroniczne, testery kolorów, urządzenia do odczytu książek mówionych, urządzenia lektorskie, monitory brajlowskie.
  6. Obsługa osób niesłyszących i niedosłyszących – zasady pomocy, komunikacja.
  7. Obsługa osób z innymi niepełnosprawnościami i dysfunkcjami.

 

Wariant 2: szkolenia obejmuje dodatkowy temat „instytucja przystosowana do potrzeb osób z dysfunkcją wzroku”, gdzie dowiedzą się Państwo w jaki sposób dostosować obiekt do potrzeb osób niewidomych i niedowidzących. Zostaną zaprezentowane rozwiązania tj. tabliczki brajlowskie, plany wypukłe i terminale informacyjne z powiększoną i kontrastową grafiką, nakładki na poręcze, oznaczenia poziome (ścieżki naprowadzające, pola uwagi).

 

Jesteś zainteresowany tym szkoleniem? Masz pytania? Napisz do nas na szkolenia@altix.pl!